1 Ağustos 2010 Pazar

KOKU



Koku (Roman)
Patrick Süskind
Çeviren: Tevfik Turan)
Can Yayınları:172, 23. Basım,
İstanbul, Mart-2007
ISBN: 978-975-510-059-3,
250 Sayfa,


Koku ilginç bir roman. Şimdi hâlâ çok okunan ama ilk yazıldığı sıralarda çok satan bir kitap. Ben popüler olduğu dönemde okumadım. Ama "okuyayım" diye aklıma koyduğum kitaplardan birisiydi. "Gülün Adı"na benzer yanlar buldum. Aslında belki fazla bir özelliği de yok; ama çarpıcı bir yapıt olduğunu kabul ediyorum. Dünyanın, insanın ve yaşamın başka bir yönüne dikkat çekiyor. Hem de en az üzerinde durduğumuz, en az fark ettiğimiz bir boyuta bakmamızı sağlıyor. Bu bakımdan es geçtiklerimizi bize hissettirip anımsatan, farkındalığımızı çoğaltmaya yönelten bir yanı var. Zekice bir kurgu ile yazılmış. Yazar bize bir bilim insanı gibi "koklama" ve "koku" üzerine kolay kolay bir araya gelmeyecek oldukça sağlam bilgi veriyor. Bunu yaparken bir yandan da bir "polisiye" öykü yaratarak merakımızı ayakta tutmayı başarıyor. Diğer yandan insanı ve eksikliklerini tartışıyor. Yaşamsal varoluş ve anlamı üzerine bir tür felsefe yapıyor. Bireyi anlatırken, insan toplulukların tutum ve davranışlarını da bize sorgulatacak şekilde ortaya koyuyor. Dili ile, biçimi ile gerçekten iyi bir kitap. Bir "klasik" olmaya aday. Henüz okumayanlar varsa bence okumalı.

01.08.2010 / (892/19)

Kitabın Bağlantısı:
http://www.canyayinlari.com/BookDetails_KOKU_929.aspx

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder